reklama

Misha - Ako nikdy predtým?

Moja sestra, žijúca v zahraničí, vždy ocení keď dostane na Vianoce nejakú slovenskú hudbu, ktorá ju drží v kontakte s dianím na Slovensku. Keď som sa dozvedel že Misha vydáva nový album, hneď som podvedome vedel aký bude tohtoročný darček. Počas minulých rokov som mal možnosť vypočuť si jej albumy z rokov 2005 a 2007 a zaujali ma, aj keď nie celé albumy, tak minimálne nejaká časť bola dosť dobrá. Ako asi na každom albume. Prvotný singel ma navnadil ešte viac, povedal som si že ak toto bude celý album, tak paráda a neváham. V predajni som CD bezpečne našiel, kúpil...a doma vložil do prehrávača plný očakávania. Názov „ako nikdy predtým" sľuboval veľa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V prvom rade musím napísať, že je to klasická Misha. Otázka znie či sa dá čakať niečo iné, veď práve ten-ktorý svojský štýl robí každého interpreta jedinečným. Avšak podľa názvu albumu som bol pripravený na niečo iné, nové, hudobne aj spevácky.

Jej tvorbu na tomto albume by som rozdelil do troch kategórií - slovenské radio-friendly songy ktoré mne osobne najviac imponujú ( že by som aj ja bol radio-friendly?), ostatné slovenské skladby a napokon anglické. U každého typu mám pocit že ich robil niekto iný. Musím povedať že som nečítal popisy k skladbám a netuším kto sa na nich podieľal pokiaľ to nebolo evidentné. Proste som vložil CD a vypočul ho. Album na mňa pôsobí fakt ako upečený z dvoch druhov cesta a rozdiel je markantný. Osobne ma zaujali songy ktoré majú vtip, rytmiku, rým a sú hudobne fakt dobre spravené. Chválim.Všetky sú slovenské a sú žiaľ len štyri. Potom nasleduje kategória ktorú by som osobne zaradil že sú speváčkynim vlastným výtvorom od A po Z. Snažia sa podať nejakú myšlienku, ale totálna absencia rýmu a hudba ktorá o triedu zaostáva za tou prvou skupinou, ich robí takými... klasicky Mishinými? Nie je dobré, keď človek po dvoch takých pesničkách vie presne ako budú znieť ďaľšie štyri... Ale ľudia ktorí ju zbožňujú určite ocenia aj tie, z princípu. Samostatnou kapitolou sú anglické skladby. Je jedno či je pieseň rýchla alebo pomalá, všetky sú až úžasne rovnaké...také rovnaké ako pred dvoma či piatimi rokmi. Misha má špecifickú farbu hlasu a mne osobne k nej angličtina nepasuje... drive ktorý používa keď chce pritvrdiť znie zaujímavo po slovensky, v angličtine je to veľmi silené a pár krát mi to vyrolovalo úsmev na tvári. Hosťovanie skupiny AMO v jednej skladbe malo byť osviežením a musím povedať, že aj keď tvorbu AMO celkom uznávam, tentoraz to Mishe skôr pokazili. Už prvá raperova sloha mi vnútila pocit že aj AMO asi zastali niekde v minulých rokoch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viem tento blog neznie ako oslava albumu, ale ako som spomínal na začiatku, názov albumu, promo okolo neho človeka asi príliš namotali a potom keď ťuká skladbu za skladbou tak sa pýta...a kde je to proklamované nové? Ostane len pocit že sa dá povyberať len zopár nových hrozienok. Ak ich je len päť zo šesťnástich, zákonite musí prísť akési rozčarovanie. Ale každý si určite nájde to svoje. Tak ako ja. Tých päť skladieb teraz počúvam dokola a som spokojný.

Misha - ako nikdy predtým? Ako vždy predtým.

daniel moško

daniel moško

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek. Manžel. Otec. Vyštudoval Politológiu. Má rád štatistiky. Zoznam autorových rubrík:  KnihyFilmPolitikaHudbaSpoločnosť

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu